Jumaat, 21 April 2017

PERINGATAN UNTUK WANITA




Jadi pada wanita-wanita ingatlah akan amanah anda yang diciptakanNYA bukan mencita-citakan keseronokan anda... INGATLAH bahawa, Perasaan.. Ikutan hati dan gelora kesenangan dunia membawa anda ke LEMBAH JAHANNAM.. 
INGATLAH DETIK ITU..  tiada lagi syafaat.. tiada lagi rahmat.. tiada lagi belas ihsan.. tiada lagi dikembalikan untuk pengampunan..  semuanya itu hanya tinggal kisah dan pilihan anda semasa didunia..

Dalam masa kini ramai wanita yang TIDAK TAKUT dilaknat ALLAH, MALAIKAT DAN RASUL SERTA ... mereka merasakan ''hanya laknat jer'' . Mereka itu tidak tahu atau sedar ''laknat'' adalah bererti Allah telah murka, kufur,  akan jauh dari segalanya, hilang Rahmat serta keberkatan hidup,Keji, Kutukan, Hina, Celaka dan lainnya banyak disebut dalam firman atau hadis....dan dari segi laknat dunia adalah mereka adalah ibarat kera dan babi..banyak lagi keterangan ''ERTI'' laknat.. dan ingat mereka yang subahat dan bersekongkol juga adalah mendapat sama habuan..
"Seorang isteri yang keluar rumah tanpa seizin suaminya akan dilaknat segala sesuatu yang terkena sinar matahari hingga ikan-ikan yang ada di laut " (Dari Abdullah bin Mas`ud)
Bayangkanlah betapa besarnya dosa itu..

FirmanNya,
"Mereka itulah orang-orang yang Allah laknat, lalu jadikan mereka pekak, dan membutakan mata mereka. Apa, tidakkah mereka renungkan al-Qur'an? Atau, adakah adanya kunci pada hati mereka?" (47:23-24)

DAN
"Katakanlah, 'Bolehkah aku beritahu kamu, sebagai ganjaran di sisi Allah, yang lebih buruk daripada itu? Sesiapa Allah laknatkan, dan padanya Dia murka, dan jadikan antara mereka beruk dan babi,'"
(5:60).

WANITA-WANITA YANG "KUFUR" TERHADAP SUAMI,  (KHULU) MENCERAIKAN SUAMINYA ADALAH PENGHUNI NERAKA!! dan 4 GOLONGAN WANITA PENGHUNI  NERAKA

Abdullah bin Mas`ud mendengar sabda Rasulullah yang artinya :
Wanita mana saja yang mahu diajak suaminya ke tempat tidur, lalu menunda-nunda hingga suaminya tertidur maka ia dilaknat Allah"
"Wanita mana pun yang bermasam muka dihadapan suaminya maka dia dimurkai Allah sampai ia tersenyum kepada suaminya, dan meminta keridhaannya"
"Siapa saja wanita yang durhaka dihadapan suaminya melainkan ia berdiri dari kuburnya, mukanya menjadi hitam, dan wanita yang keluar rumahnya tanpa izin suaminya, maka ia dilaknat malaikat hingga ia kembali "

"Siapa saja wanita yang durhaka dihadapan suaminya melainkan ia berdiri dari kuburnya, mukanya menjadi hitam, dan wanita yang keluar rumahnya tanpa izin suaminya, maka ia dilaknat malaikat hingga ia kembali "

"Seorang isteri yang keluar rumah tanpa seizin suaminya akan dilaknat segala sesuatu yang terkena sinar matahari hingga ikan-ikan yang ada di laut "

Rasulullah SAW bersabda :
"Tiga golongan manusia yang Allah tidak mahu menerima solatnya dan amal kebaikannya tidak di naikan ke langit, yaitu budak yang lari dari tuannya hingga ia kembali, wanita yang dimurkai suaminya hingga suaminya redha, dan pemabuk hingga ia sedar"

"Jika seorang isteri berkata kepada suaminya," Saya sama sekali tidak pernah melihat kebaikanmu`, maka amalnya benar-benar terhapus"

Maksud dari hadis diatas adalah, jika seorang isteri mengingkari suaminya, maka sebagai balasannya Allah akan melenyapkan segala amal kebaikannya serta rosaklah segala amal kebajikannya.

"Wanita yang berkata kepada suaminya, "Aku tidak melihat kebaikanmu sama sekali, melainkam Allah Swt. memutuskan rahmatNya kepada wanita itu pada hari kiamat "

Rasulullah SAW bersabda :

"wanita yang meminta suaminya untuk menalak tanpa ada alasan yang mendesak, maka haram baginya bau syurga, (HR. Ibnu Hibban, dan Al-Hakim dari Thazauban budak Rasulullah SAW )

Abu Bakar As-shiddiq ra. mendengar Rasulullah SAW bersabda :

"Apa bila seorang wanita berkata kepada suaminya, "ceraikanlah aku ! "maka ia datang pada hari kiamat dimana mukanya tidak berdaging, lidahnya keluar dari tengkuknya, dan terbalik kaki diatas dan kepala dibawah didasar jahanam, sekali pun siangnya dia berpuasa dan malam harinya bangun solat selamanya.

Rasulullah SAW bersabda :
"Sesungguhnya Allah tidak mau memandang wanita (isteri) yang tidak mau bersyukur kepada suaminya,
"Rasulullah SAW. juga bersabda :
"Sesungguhnya Allah tidak mau memandang wanita (isteri) yang tidak mau bersyukur kepada suaminya,padahal dia masih memerlukannya," 

Abu Hurairah ra.pernah mendengar Rasulullah SAW.bersbada :
"Andai kata seorang wanita itu mempunyai harta kekayaan seperti kerajaan Nabi Sulaiman bin Dawud As. dan suaminya memakan harta itu, lalu bertanya wanita itu kepada suaminya,di mana hartaku ? Allah pasti melebur amal wanita itu empat puluh tahun. 

"Usman bin Affan ra. mendengar
Rasulullah SAW bersabda :
"Andai kata wanita itu memiliki dunia seisinya dan membelanjakan semua hartanya untuk suaminya, kemudian ia mengungkit ungkit suaminya sesudah waktu lama, maka Allah melebur amalnya dan ia di halau bersama Qarun."

Rasulullah SAW bersabda :

‘Perkara pertama kali di nyatakan kepada wanita pada hari kiamat adalah solat dan suaminya,"
Rasulullah SAW bersabda :
"Perkara pertama kali di hisab (dihitung) pada hari kiamat bagi lelaki adalah solatnya, kemudian isterinya,dan budak yang di miliki, jika ia mempergauli mereka dengan baik dan berbuat baik kepada mereka, maka Allah berbuat baik kepadanya,dan yang pertama kali teliti bagi wanita adalah solatnya, kemudian hak suaminya."

Rasulullah SAW bersabda :
"Bagaimana sikap kamu terhadap suamimu?"
Jawabnya, `saya tidak mempersempit dan tidak taat dalam mengabdi kepadanya, keuali jika saya tidak mampu melakukannya.`

Rasulullah SAW bersabda :
"Bagaimana sikapmu kepadanya, ingatlah! suami itu adalah syurga dan nerakamu "



"Adapun empat wanita yang berada di neraka adalah :
Pertama, wanita yang buruk lisannya (ucapannya) terhadap suaminya, jika suaminya pergi ia tidak mahu menjaga diri,dan jika suaminya berada di rumah dia menyakiti suami dengan ucapannya.

Kedua, wanita yang membebani atau menuntut suaminya dimana suaminya tidak mampu untuk melakukannya.

Ketiga, Wanita yang tidak menutup dirinya dari lelaki lain dan keluar dari rumahnya dengan dandanan yang menjolok mata.(berhiasan bukan untuk suami)

Keempat, Wanita yang sama sekali tidak mempunyai cita-cita kecuali hanya makan,minum dan tidur, ia juga tidak senang melakukan solat atau malas untuk solat, tidak mahu taat kepada Allah dan RasulNya serta suaminya.  Maka wanita yang mempunyai sifat-sifat seperti itu adalah wanita terkutuk termasuk ahli neraka kecuali jika ia bertaubat "


Sa`ad bin Abi waqqash ra. mendengar Rasulullah bersabda :
"wanita yang tidak mahu menghilangkan kesempitan suaminya maka Allah Swt. murka kepadanya dan semua malaikat malaikatnya "
Abu Dzar ra. mendengar Rasulullah bersabda :
"Andaikata wanita itu beribadah seperti ibadah penduduk langit dan bumi, lalu ia menyusahkan suaminya dalam urusan nafkah, maka ia datang pada hari kiamat dimana tangannya terbelenggu pada lehernya, kakinya diikat, kejelekannya terungkap, mukanya luka luka, dan di gantung oleh para malaikat yang keras keras dan kasar kasar, mereka menterbalikkan tubuhnya dineraka"
Yang ketiga yakni wanita yang tidak menutupi dirinya dari lelaki lain dan dia keluar dari rumahnya dengan berhias dan bersolek serta menampakan kecantikannya kepada lelaki lain"

Salama Al-Farisi mendengar Rasulullah bersabda yang artinya :
"Wanita yang berhias dan memakai harum haruman lalu keluar dari rumah suaminya tanpa seizin suaminya,  dia berjalan benar benar dalam kemarahan dan kemurkaan Allah hingga ia kembali"

Rasulullah bersabda :
"Wanita yang melepas pakaiannya diluar rumahnya, yaitu memperlihatkan tubuhnya pada lelaki lain, maka Allah akan membedah tutup tubuhnya "
(HR. Imam Ahmad, Thabrani, Ibnu Majah, Al Hakim,dan Al Baihaqi) Sebuah hadis yang diriwayatkan Al Hakim menyebutkan,ada seorang wanita kepada Nabi SAW.yang ertinya : "Anak saudara saya melamarku untuk menikahi saya, maka berilah saya nasihat mengenai hak suaminya yang harus dipenuhi oleh isteri. jika hak hak itu mampu saya penuhi, maka saya akan menikah.
Lalu….
Rasulullah SAW bersabda :
"Diantara haknya adalah andaikan kedua hidung suaminya mengalir darah atau nanah lalu isterinya menjilatinya dengan lidahnya, ia belum memenuhi hak suaminya. Kalau manusia boleh bersujud kepada manusia, niscaya aku perintahkan wanita itu untuk bersujud kepada suaminya,.
(Dari Aisyah R.A)

Menurut peringatan diatas ada juga datangnya dari kalangan wanita yang berjumpa Rasulullah Dan S. Aisyah RA sendiri menyaksikan peringatan dari Rasulullah... Jadi pada wanita-wanita ingatlah akan amanah anda yang diciptakanNYA bukan mencita-citakan keseronokan anda... INGATLAH bahawa, Perasaan.. Ikutan hati dan gelora kesenangan dunia membawa anda ke LEMBAH JAHANNAM.. 
INGATLAH DETIK ITU..  tiada lagi syafaat.. tiada lagi rahmat.. tiada lagi belas ihsan.. tiada lagi dikembalikan untuk pengampunan..  semuanya itu hanya tinggal kisah dan pilihan anda semasa didunia..
~Pesananku buat wanita-wanita..
Sementara ada hayat dibadan.. berubahlah.. Masih ada ruang taubat..masih ada sinar...  masih ada ruang lagi.. Ketahuilah bahawa ajal tidak menanti taubatmu.. semoga para pembaca khususnya wanita diberikan taufik serta hidayah untuk menjadi wanita SOLEHAH~  AMINNN..

~Na'uzubillah..
~Wallahu'alam
~Jaksa Kotaraja..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan