Khamis, 13 Julai 2017

MANSUSIA HANYA MAHUKAN KEBENDAAN DARI ALLAH DAN MASA YANG SAMA MENGENEPIKAN ALLAH ..








MANUSIA ITU DILAHIRKAN KEDUNIA INI HANYALAH MISKIN DAN KOSONG.. TIADA PAKAIAN, TIADA PERTUTURAN, TIADA NAMA, TIADA WANG, TIADA APAPUN.. Namun setelah itu manusia menjadi HINA apabila MENGEJAR YANG TIADA(KEDUNIAAN) UNTUK DI ADAKAN DENGAN MELAMPAUI BATAS untuk kepentingan diri dan bermegah megah.. Manusia itu diciptakan Allah Swt adalah untuk menyatakan dan sering menyebut keagunganNYA, bukan untuk menyebut syurga..neraka ..anak.. suami.. isteri..ibu ..bapa.. duit harta..pangkat dan lain- lain kenbendaan..


Mengapa manusia itu mencintai dan sayangi selainNYa.. 
diberikan manusia itu ibubapa.. manusia itu sayang ibubapa , namun manusia itu lupa pada Allah.. diberikan adik beradik.. manusia itu tinggalkan Allah.. diberikan pasangan suami isteri..manusia itu berkasihan sesamanya, tetapi tidak mengasihi Allah Swt.. diberikan kebahagian kepada manusia, tetapi manusia itu khianati Allah Swt.. diberikan kemewahan serta kedudukan.. manusia itu sayang dan cinta keduniaan dan benci dan lupa pada amanah Allah Swt.. MANUSIA ITU DI SURUH BERIBADAH, TETAPI SYURGA PULA YANG DITAGIHNYA..
Tiada keikhlasan kebanyakan manusia itu.. manusia senantiasa inginkan KEDUNIAAN DAN KEBENDAAN.. manusia itu sering meminta-minta dari Allah tetapi tidak menghendaki pada ALLAH SWT yang menciptakan manusia.. manusia itu beramal dan beribadah pun untuk mendapatkan syurga.. manusia pula sering memilih-milih ruang, tempat,waktu, ganjaran ibadah yang banyak untuk meminta dan menagih kebendaan dan syurga.. manusia itu hanya hendaki penuhi nafsunya sedangkan dalam solat manusia itu diseru untuk mengAGUNGKAN ALLAH SWT.. maka MANUSIA GELINCIR AKIDAH DAN KUFUR disebabkan manusia itu menjadi HAMBA KEBENDAAN.. dan yang lebih malang, ada yang sanggup MENDUSTAKAN NIKMAT DAN PEMBERIAN ALLAH DENGAN MELANGGAR HUKUMNYA..
Manusia itu diciptakan oleh Allah Swt adalah untuk kita beribadah kepadanya... kita adalah hambaNya yang diciptaNya untuk kita sebagai manusia MENHAMBAKAN DIRI HANYA UNTUKNYA... Allah Swt menciptakan manusia itu untuk khusus bagiNya.. mencurahkan kasih sayangNya pada, malangnya manusia itu LEBIH kasih dah sayang selainNya..
~Wallahu'alam
~Jaksa Kotaraja

Tiada ulasan:

Catat Ulasan