Rabu, 23 Januari 2013

MUHAMMAD..LAHIRNYA MANUSIA YANG DISEBUTKAN DALAM SEMUA KITAB-KITAB AGAMA TERDAHULU


                     
.. syaitan dan jin mengenai perkara ghaib sudah tamat.Sebelum ini dikatakan iblis dan jin bebas untuk menjelajah diangkasaraya serta di luh mahfuz.Dalam masyarakat kuno/primitf pula mengatakan mereka ini adalah kerajaan kayangan atau dewa/dewi kayangan,sehingga sangup terpedaya dan...

"Aku namakan dia Muhammad" kata Abdul Mutalib kepada Aminah dan orang ramai. Muhammad SAW..“Muhammad ertinya yang terpuji” telah diputerakan di Makkah, pada hari Isnin, 12 Rabiulawal (20 April 571M)Tahun Gajah.Baginda lahir dari Keturunan Quraisy. Ibu baginda, iaitu Aminah binti Wahab, adalah anak perempuan kepada Wahab bin Abdul Manaf dari keluarga Zahrah. Bapanya, Abdullah, ialah anak kepada Abdul Muthalib.Bapanya meninggal ketika dia masih dalam kandungan ibunya.Dua bulan sebelum Muhammad lahir, bapanya telah menghembuskan nafas yang terakhir.NabiMuhammad tidak pernah bertanya kepada sesiapa pun kemana pergi bapanya selama ini. Samaada dari ibunya, datuknya mahupun bapa saudaranya. Hatinya tidak terlintas mahu bertanya. Aminah dan Abdul Mutalib tidak mahu menyebut-yebut nama bapa Nabi Muhammad tambahan pula di depan Nabi Muhammad sendiri. Mereka bimbang hati Muhammad akan berasa sayu. Mereka kasihan kepada Nabi Muhammad.

 Keturunannya bersusur galur dari Nabi Ismail, anak kepada Nabi Ibrahim kira-kira dalam keturunan keempat puluh. Nabi Muhammad SAW dianggap oleh umat Islam sebagai pemulih keimanan monoteistik ajaran nabi-nabi terdahulu yang dibawa oleh Nabi Adam, Nuh, Ibrahim, Musa, Isa dan nabi-nabi yang lain.(nabi terdahalu adalah menTAUHIDkan umatnya pada ketika itu).
                                         
Kelahiran Muhammad sudah di ketahui oleh Nabi Isa sejak Muhammad belum dikandung oleh ibunya lagi. Nabi Isa mendapat wahyu dari Tuhan bahawa seorang Rasul akan lahir ke dunia dan Rasulullah adalah nabi yang terakhir.Kepada kaum Nabi Isa a.s Allah juga menkhabarkan tentang kelahiran Nabi Muhammad saw , yakni seperti yang tertulis dalam kitab mereka :"Ketika pohon-pohon kurma yang kering , tiba-tiba keluar daunya maka pada waktu itulah Nabi Muhammad saw telah lahir ke dunia."

Benarlah , apa yang telah ditulis dalam kitab umatnya Nabi Isa telah menjadi kenyataan kerana pohon-pohon kurma yang telah kering dan hampir -hampir mati , tiba-tiba keluar daunnya lagi. Perkara tersebut diketahui oleh golongan kaum Nasrani .

Ka'abul Akhbar berkata:"Aku melihat dalam kitab Taurat bahawa Allah telah mengkhabarkan tentang kelahiran Nabi Besar Muhammad saw . Allah berfirman:"ketika bintang yang kamu kenal dengan nama bintang "tsabit" itu bergerak dan menyembunyikannya kerana perasaan iri dan dengki yang bersarang di hati mereka.

Dalam Kitab Zabur , Allah memberikan tanda-tanda kepada umat Nabi Daud tentang kelahiran Nabi Muhammad dengan suatu petanda :"Ketika mata air yang telah kamu kenal kering airnya , tiba-tiba memancarkan air dengan kuatnya maka pada waktu itulah kelahiran Nabi Muhammad saw telah tiba."
Pada sementara ibunya meninggal ketika baginda berusia kira-kira enam tahun, menjadikannya seorang anak yatim piatu.
 Menurut tradisi keluarga atasan Mekah, baginda telah dipelihara oleh seorang ibu angkat(ibu susu:-wanita yang menyusukan baginda) yang bernama Halimahtus Sa'adiah di kampung halamannya di pergunungan selama beberapa tahun. Dalam tahun-tahun itu, baginda telah dibawa ke Makkah untuk mengunjungi ibunya. Setelah ibunya meninggal, baginda dijaga oleh datuknya, Abdul Muthalib. Apabila datuknya meninggal, baginda dijaga oleh bapa saudaranya, Abu Talib. Ketika inilah baginda sering kali membantu mengembala kambing-kambing bapa saudaranya di sekitar Mekah dan kerap menemani bapa saudaranya dalam urusan perdagangan ke Syam (Syria).Sejak kecil, baginda tidak pernah menyembah berhala dan tidak pernah terlibat dengan kehidupan sosial arab jahiliyyah yang merosakkan dan penuh kekufuran.

Ketika berusia 12 tahun juga,Abu Talib membawa Nabi s.a.w berniaga ke Syam, seorang paderi( samawi) bernama Jarjis dikenali dengan Buhaira datang bertemu dengan Abu Talib. Selepas itu ia menoleh kerah baginda dan memegang tangan baginda dan berkata “Inilah penghulu dunia, inilah orang yang diutuskan Allah sebagai rahmat sekalian alam”. Buhaira berkata sifat-sifat baginda terdapat dalam kitab-kitab kami, seterusnya meminta supaya baginda terus pulang ke Mekah, ditakuti tindakan jahat puak yahudi.

SALASILAH KETURUNAN RASULULLAH

TANDA KENABIAN SERTA KEANEHAN DIPUTERAKAN 

Aminah mengalami mimpi yang menakjubkan. Beliau menadah tangan ke langit dan melihat sendiri malaikat turun dari langit. Ia diumpamakan kapas putih yang terapung di angkasa.
Kemudian malaikat tersebut berdiri di hadapannya. Ia berkata “Khabar bahagia untuk saudara, wahai ibu daripada seorang nabi. Putera saudara itu menjadi penolong dan pembebas manusia. Namakan dia Ahmad.”Semasa kelahiran Nabi Muhammad s.a.w., Aminah ditemani Asiah dan Maryam.@Aminah ditemani Asiah ibunda Musa dan Maryam ibunda Isa yang di turunkan Allah dari langit. Dalam hal ini ia merupakan satu isyarat bahawa Nabi Muhammad lebih tinggi darjatnya daripada nabi yang lain.

Nabi Muhammad Saw.,dilahirkan dalam keadaan sambil menongkat kedua tangannya, kemudian digenggamnya sekepal tanah lantas mendongakkan kepalanya ke langit. Anakku itu juga dilahirkan sudah terpotong tali pusat dan juga sudah berkhitan... dengan kekuasaan Allah, juga bercelak dengan celak petunjuk Allah. Maka menjadi teranglah kerana keindahannya menyinari padang yang luas. Semasa baginda dilahirkan, bondanya menyaksikan nur atau cahaya keluar dari tubuh badan baginda. Cahaya tersebut menyinari sehingga ke Istana Busra di Syria.Ia dilihat seolah-olah seperti anak panah bagaikan pelangi sehingga dari kediaman aminah di mekah, kota-kota tersebut dapat dilihat.

Segala malaikat memandang baginda tidak berkelipan mata; sehinggalah baginda yang masih kecil sendawa lalu berkata; “Alhamdulillah,” dan segenap malaikat pun menyatakan “YarhamkALLAH…” sambil tersenyum…

Riwayat daripada Abdul Mutalib, “Ketika aku sedang berada di Kaabah, tiba-tiba berhala jatuh dari tempatnya dan sujud kepada Allah. Lalu aku mendengar suara dari dinding Kaabah berkata, “telah lahir nabi pilihan yang akan membinasakan orang kafir dan mensucikanku daripada berhala-berhala ini dan akan memerintahkan penyembahan Yang Maha Mengetahui.”Dikatakan juga pada malam kelahiran baginda,Masih ada lagi keajaiban yang mengemparkan seluruh dunia , iaitu tersungkurya berhala-berhala sesembahan yang ada di istana-istana orang kafir dimerata tempat didunia. Berhala-berhala yang terdapat di situ mengalami kerusakan dan kemusnahan.Biara peribadatan umat Nasrani dan yahudi di belahan Bumi banyak yang mengalami kerosakan serta kehancuran yang menunjukkan serta membuktikan kelahiran Nabi yang dinantikan oleh semua umat manusia yang tertulis dalam semua kitab -kitab terdahulu.Ini memberi isyarat supaya mereka beriman serta mengikut ajaran yang akan disampaikan oleh Rasulullah buat sekalian UMAT MANUSIA DI SEPELUSOK DUNIA sebagaimana yang dinjurkan dalam kitab terdahulu  supaya mengikuti mengikuti<<--sila klik AJARAN ISLAM.


Selain itu di tempat yang lain pula satu goncangan berlaku di Mahligai Kisra dan menyebabkan mahligai tersebut retak, manakala empat belas tiang serinya runtuh. Keadaan ini merupakan di antara tanda -tanda keruntuhan kerajaan tersebut.Ini memberi isyarat agar mereka meninggalkan ajaran penyembahan berhala serta matahari dan mengikuti ajaran ISLAM.

Namun, api di negara Parsi yang tidak pernah padam hampir selama seribu tahun telah padam dengan sendirinya. Api tersebut merupakan api sembahan orang-orang Majusi yang dianggap sebagai tuhan. Peristiwa itu amat mengejutkan orang Parsi.Majusi adalah salah satu agama yang dibawa oleh Zoroaster, yang diselewengkan umatnya menjadi agama penyembah api.Petunjuk ini adalah bagi merak agar meninggalkan ajaran penyembahan api dan mengimani Rasulullah serta mengikuti ajaran islam.

Dalam waktu yang sama, pada malam kelahiran baginda, Tasik Sava yang dianggap suci tenggelam ke dalam tanah.

Air dijurang desa Samawah, yang merupakan hutan dalam lembah dan ladang sawah. Padahal sebelumnya tidak pernah ada air dari tempat tersebut. Meluapnya air itu akhirnya digunakan untuk minum orang yang haus kerongkongannya serta menyuburkan tanaman serta ternakan.

Setelah baginda lahir, kilat petir serta panahan bintang menjadi kerap sebagai tanda bahawa pengetahuan syaitan dan jin mengenai perkara ghaib sudah tamat.Sebelum ini dikatakan iblis dan jin bebas untuk menjelajah diangkasaraya serta di luh mahfuz.Dalam masyarakat kuno/primitf pula mengatakan mereka ini adalah kerajaan kayangan atau dewa/dewi kayangan,sehingga sangup terpedaya dan menyembahnya.Berdasarkan peristiwa tersebut jelaslah kelahiran Nabi Muhammad s.a.w. mempunyai keistimewaan tersendiri. Ini kerana baginda adalah khatamun nubuwwah, penutup segala nabi.Perkara -perkara luar biasa ini telah membuktikan kepada kita kemuliaan baginda di sisi Allah, sekali gus sebagai bukti kerasulannya.


Kelahiran Muhammad telah memberi cahaya kepada penduduk-penduduk kota Mekah. Keadaan kota Mekah tiba-tiba bertukar wajah. Tanaman yang kurang subur tiba-tiba saja menjadi segar dan subur. Kalau ternakan kurang biak dengan mudah sahaja menjadi biak.

Ketika Rasulullah diasuh oleh ibu susunya yaitu Halimatus Sa'diyah, ladang-ladang Halimah kembali menghijau setelah mengalami kemarau. Begitu juga binatang-binatang ternaknya seperti kambing mengeluarkan susu yang banyak. Selain itu, Nabi tidak pernah diganggu walaupun oleh seekor lalat waima termasuk untuk hinggap pakaian beliau.

Halimah dan suaminya juga beberapa kali melihat gumpalan awan kecil di atas kepala Nabi melindungi beliau dari panas matahari.

Ketika berusia 4 tahun, sedang baginda bermain-main dengan saudara susuannya, tiba-tiba datang malaikat mendekati baginda iaitu malaikat Jibril, Lalu membelah dada baginda dan mengeluarkan segumpal darah dan mencuci gumpalan darah itu dengan 7 mata air syurga dan air salji. Ada yang meriwayatkan bahawa gumpalan darah itu dicuci di dalam bejana emas dengan air zam-zam, lalu diletakkan semula di tempatnya. Hal ini jelas diterangkan dalam surah Insyirah ayat 1 yang bermaksud: Bukankah Kami telah melapangkan dadamu (wahai Muhammad)? 

Sejak umur 12 tahun, Nabi berada di dalam rumahnya tidak pernah beliau melihat Nabi makan tanpa mengucapkan ‘Bismillahi Ahad’ begitu juga ketika selesai makan dan minum Nabi mengucapkan ‘Alhamdulillah’ pula

Dalam kitab Zabur,Taurat dan Injil bahawa akan datang seorang nabi pada akhir zaman.Semasa baginda dilahirkan, bundanya menyaksikan nur atau cahaya keluar dari tubuh badan baginda. Cahaya tersebut menyinari sehingga ke Istana Busra di Syria.Ia dilihat seolah-olah seperti anak panah bagaikan pelangi sehingga dari jauh kota-kota tersebut dapat dilihat.Ada juga yang berpendapat bahawa cahaya itu datang dan menerangi seluruh dunia. Ini dapat dijelaskan oleh sumber-sumber Arab yang paling awal yang menyatakan bahawa suatu cahaya terpancar dari rahim Aminah apabila baginda dilahirkan.Cahaya keluar terang benderang dari rumah Aminah sehingga berpusu pusu orang Arab datang menjengah dan menilik ke dalam rumahnya yang mulia.. Malah ada di kalangan mereka yang cuba mengopak rumah tersebut kerana perasaan ingin tahu; apakah cahaya terang benderang tersebut yang keluar dari rumah seorang yang sederhana dan miskin.


Pertama, dalam hadits sahih Bukhari disebutkan ketika putera rasul Ibrahim wafat, telah terjadi gerhana matahari pada tahun ke 10 Hijriah dan Nabi Muhammad saw ketika itu berusia 63 tahun.
Kedua, berdasarkan kaedah perkiraan falak, diketahui bahawa gerhana matahari yang terjadi pada tahun 10 hijriah itu bertepatan dengan tanggal 7 januari 632 m, pukul 08.30 pagi. Berdasarkan perkiraan ini, seandainya kita undurkan 63 tahun ke belakang mengikuti tahun Qomariyah, maka kelahiran Nabi saw jatuh pada tahun 571 m. berdasarkan perkiraan yang telah dibuat beliau, tanggal 1 Rabiul awwal bertepatan dengan tanggal 12 april 571 M.
Ketiga, meskipun terjadi perselisihan pendapat mengenai tanggal kelahiran Nabi saw, namun semua pihak sepakat mengatakan bahwa kelahiran Nabi adalah hari isnin bulan rabiul Awwal tersebut. 
Kesimpulannya SEMUA KITAB-KITAB AGAMA, ANUTAN, KEPERCAYAAN SERTA FAHAMAN YANG TERDAHULU TELAHPUN MENERANGKAN AKAN KELAHIRAN SEORANG  MANUSIA MULIA AKHIR ZAMAN. perkara ini telahpun diakui oleh semua PENDETA,BIARAWAN,AHLI KITAB,PADERI DAN SEMUA TOKOH AGAMA TERDAHULU KETIKA LAHIRNYA ''MUHAMMAD''...pada lebih 1000 tahun yang lalu...

SEGALA BUKTI SERTA TANDA-TANDA KELAHIRAN ''MANUSIA MULIA INI'' TELAH DITUNJUKKAN SERTA DIBUKTIKAN DARI SEJAK DAHULU SEHINGGA KINI YANG MANUSIA MULAI ITU TINGGALKAN ATSA AMANAH ALLA SWT,ITULAH AL-QURAN UNTUK MENJADI PENYULUH HIDUP BUAT SEMUA UMAT MANUSIA.

PERSOALANNYA.....MENGAPAKAH MASIH ADA MANUSIA DIDUNIA INI MASIH LALAI ATAU DEGIL SEMATA-MATA CINTAKAN DUNIA ATAU ADA BERKEPENTINGAN DALAM HIDUP...?? ....DAN MENJADI LEBIH MALANG SERTA SEDIH HINGGA ADA YANG SANGGUP BERPALING DARI ISLAM....MALAH LEBIH MALANG LAGI ISLAM SERTA NABI SERING DIHINA<--sila klik OLEH ISLAM APATAH LAGI YANG BUKAN ISLAM.....
JAKSA KOTARAJA;-   APAKAH YANG MENGHALANGI KAMU UNTUK MENERIMA ISLAM.....???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan