Jumaat, 6 April 2012

YANG BENAR JANGAN DIPERTIKAIKAN....

GAMBAR PADA 1.30AM BERSAMA BLOGGER/FACEBOOKER
GAMBAR PROGRAM MUALLLAF DIKOTARAJA

                                       
                                        PROGRAM SUMBANGAN KAKI PALSU DI IBUKOTA




"Langkah ini juga bagi menjaga hubungan baik Malaysia - Mesir yang sudah lama terjalin sejak tahun 1960," katanya pada pertemuan dengan delegasi Yadim di pejabatnya, baru-baru ini.
Beliau berkata, rakyat Malaysia khususnya pelajar-pelajar perlu bersyukur kerana sejak sekian lama peluang pendidikan diberikan oleh kerajaan Mesir di Universiti Al-Azhar dalam pelbagai bidang.

Menurut Dr. Mohd Fakhrudin, banyak peluang diberi kepada kerajaan Malaysia untuk kemudahan para pelajar termasuk yuran, biasiswa dan penginapan. Baru-baru ini, Al-Azhar juga menawarkan untuk memperuntukkan bangunan asrama di kawasan kampus.

Di Mesir terdapat 27 bangunan milik Malaysia termasuk rumah atau hostel yang menjadi penginapan pelajar-pelajar.

"Bayangkan jika Mesir terus tidak stabil. Ke mana pelajar-pelajar kita mahu pergi? Ingatlah jumlah pelajar Malaysia seramai 11,000 orang adalah yang teramai di Mesir berbanding negara-negara lain," katanya.

BERITA LANJUT...http://jaksa-yadim.blogspot.com/2012/02/yadim-mendekati-bakal-daie-di-mesir.html


KINI YADIM BERJAYA MERAPATKAN HUBUNGAN KITA SESAMA ISLAM MELALUI FACEBOOK DAN JUGA KE PROGRAM MASYARAKAT TANPA MENGIRA FAHAMAN POLITIK . KINI YADIM DILIHAT MAMPU MENGAJAK UMAT MUHAMMAD KESATU ARAH TUJUAN DIATAS MEMBUMIKAN KASIH SAYANG....

LAMAN FACEBOOK YADIM =https://www.facebook.com/groups/yadim/



Visi, Misi dan Objektif YADIM

Visi
Visi YADIM adalah untuk menjadi pemangkin utama dan sebuah agensi yang paling mantap berhubung kait dengan aktiviti-aktiviti dakwah di dalam negara. Mewujudkan dan menyeleraskan program-program dakwah sementara mengambil tempat utama dalam mengimplementasikan polisi-polisi kerajaan dalam propaganda Islam di dalam dan diluar negara.

Misi
Misi YADIM adalah untuk menjana kefahaman yang lebih mendalam tentang Islam dan mempromosikan silaturrahim sesama ummah dan juga masyarakat yang bukan Islam. Dengan menggunakan pendekatan yang lebih efektif dalam pelbagai program yang dianjurkan dan juga menolong memberikan sokongan kepada intutusi-intutusi dan badan-badan dakwah yang lain.

Objektif
Matlamat YADIM adalah seperti berikut :
Menginstitusikan dan mempromosikan cara kehidupan dalam Islam berasaskan pengajaran dari Al-Quran dan Hadis.
Menyebarkan amanat silaturrahim dengan meningkatkan kefahaman umum dalam pengajaran Islam dan juga konsep wassatiyyah.
Terokai kelebihan dan kekuatan umat Islam dan menggunakan potensi ini sebaik yang mungkin dalam menyumbang ke arah pembangunan negara dan ummah secara progresif.
Berusaha membanteras fahaman-fahaman beku, jumud, hizbiyah (kepartian) taksub dan seumpamanya, terutama yang disebarkan atas nama Islam berdasarkan salah tafsiran terhadap ajaran Islam.
INI ADALAH TINDAKAN JAKSA YADIM SENDIRI BAGI MENJELASKAN ISU INI .....JANGANLAH YADIM SERING DIPERSALAHKAN................



Ketika berbahas dalam penggulungan bagi Jabatan Perdana Menteri, Ahli Parlimen Padang Terap, Nasir Zakaria berkata dalam tempoh dua tahun selepas perlantikan YDP baru didakwa telah melawat lebih 10 buah negara.
"Negara berkenaan termasuklah Mesir, Australia, Afrika Selatan, Indonesia, Mynamar, Thailand, Korea dan difahamkan negara yang bakal dilawati selepas ini adalah Ireland. Malah dia dikatakan membawa rombongan besar setiap kali keluar negara," katanya.

JAWAPAN:-

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/9369-jamil-khir-diminta-perjelas-lawatan-ydp-yadim

Tiada ulasan:

Catat Ulasan