Isnin, 17 April 2017

.. IZINKANLAH AKU....


Izinkanlah aku coretkan rasa nadi keinsafanku..
Aku curang pada rahmatMU..
Izinkanlah aku DAKAP RahmatMU..
Aku zalim pada Ya Rahim..
Izinkanlah airmataku memohon KASIHMU..
Izinkanlah deraian airmataku meminta SayangMU..
Ya ALLAH.. izinkanlah hamba Mu ini..
Izinkanlah.. redhakanlah aku yang bernafas dalam tangisan..
Tangisan atas salah serta dosa laluku..
Izinkanlah..Izinkanlah..Izinkanlah.. 
berilah daku ruang dalam hayatku..
kembali kefitrahMU.. Izinkanlah aku membasuhi kekotoran ''rohku''..
Izinkanlah aku Ya allah.. mensuci dosa laraku..
Ya Allah izinkanlah aku..
selama ini buruk laku pekertiku..
Izinkanlah aku perbaiki perkertiku Ya Halim.. 
Izinkanlah aku Ya Allah.. aku rayu dalam tangisanku..
selama ini aku zalim dan keras... 
Izinkanlah aku berlemah lembut Ya Latiff..
Tolanglah ya ALLAH... ya ALLAH.. Ya ALLAH..!!
sesungguhnya deraian airmataku tiada dapat ku bendung lagi..
makin ianya mencurah membasahi pipiku dalam khalwatku bersendirian.. 
Ya Allah.. tolonglah... ''IZINKANLAH..'' KATA SEBAGAI PEMAKBUL DOA sering diistilah ''PERKENANKANLAH''..
ALLAHHUMMA YA ALLAH..!!!
izinkanlah aku.. merayu..memohon..merintih..menyeru atas asmaul husnaMU.. lupuskanlah segala dosaku.. 
YA ALLAH.. IZINKANLAH..!!!
Telah aku Bertawasul dengan nama-nama sifatMU..

YA ALLAH dalam imbasan laluku…
Aku masih ingat saat pertama dulu aku belajar mencintaiMu
Lembar demi lembar kitab kupelajari
pesan wasiat ustaz dan guru aku genggami..
Tentang cinta para nabi.. kasih para sahabat.. mahabbah para sufi.. kerinduan para syuhada dan Kasihnya Rasulullah dengan umatnya
Lalu kutanam di jiwai sedalam-dalam qalbi..
Kutumbuhkan dalam mimpi-mimpi kehidupan 
dan pada sudut pandang yang mengawang di awan..
Maka disitu aku dihantuk ingatan dalam ilmu silamku..
Ternyata aku sedar dan mula minta IZINMU..

Allahuya Rahman ya Rahim, Ilahi Rabbi…
Izin dan Perkenankanlah aku mencintaiMu semampuku..
Agar cinta itu mengalun dalam jiwa yang berzikir..
Agar cinta ini mengalir di sepanjang nadiku selamanya.
Maka izinkanlah aku untuk mencintaiMU dalam satu-dua rakaat solat malamku dengan degup nafas kepasrahan tidurku.
Seandai para syuhada yang menjual dirinya dalam jihad serta syahid..
Maka IZINkanlah.. perkenankanlah aku mencintaiMu... 
Dengan mempersembahkan sedikit bakti dan pengorbanan untuk dakwahMu...
Maka IZINkanlah aku mencintaiMu di dalam segalanya
Dengan mencintai keluargaku.. Dengan mencintai sahabat-sahabatku.. Dengan mencintai manusia dan alam seluruhnya..

Maka izinkanlah aku mencintaiMu
Sementara disisa usia ini..
Izinkanlah aku mencapai RahmatMu..
Izinkanlah aku Kau Rahmati..
Izinkanlah aku dalam ketenangan ..
ya.. ku pohon .. IZINkanlah aku bersemadi didalam ketenanganMU
dan Izinkanlah wahai pembaca untuk mengAMINkan daku..
Izinkanlah dikalungan keluargaku..
Ya ALLAH.. 
Izinkanlah di ampuni segala dosa buat isteri yang aku cintai..
Izinkanlah Ya ALLAH.. 
Ya ALLAH .. moga jua diampuni akan segala dosa anak-anaku yang aku kasihi...
Izinkanlah ya ALLAH.. jua diampuni serta dirahmati kedua ibubapaku serta kaum familiku..
tidak ketinggalan untukku pinta IZINNYA agar pembaca juga di ampun dan diberikan hidayah..
Aku bukanlah sesiapa... tetapi hanya untuk merelakan diri bagi menerangi sedetik ketika dihujung kalam ini..
Dengan sedikit panduan buat para keluarga dan saudara/i pembaca
Semoga Allah Izinkan serta perkabulkan akan doa anda pada yang ESA .. Rabbull Izzati...
Aminn... Ya Allah..
~Jaksa Kotaraja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan